AGE IS NO LIMIT

EN DIGITAL REVOLUTION
OM FEMTIO-PLUS ÄR DINA KUNDER, SÅ ÄR VI DIN PARTNER.

WAKAI är Sveriges nya digitala nätverk för målgruppen 50-plus och den ledande hubben för marknadsföring riktad mot denna målgrupp i sociala medier.

Målgruppen 50-plus har tidigare glömts bort, trots att den nu utgör 37 procent av Sveriges befolkning och står snart för 70 procent av köpkraften. År 2020 handlar det om 3,8 miljoner människor.

Tillsammans med välkända profiler och färgstarka personligheter producerar WAKAI digitalt innehåll för sociala medier. Wakai hanterar samarbeten mellan mogna influencers och varumärken, samt identifierar budskap som matchar femtio-plussarnas ambitioner och sätt att se på livet.

Allt för att minska glappet mellan företagen och Sveriges mest köpstarka målgrupp.

ANNIKA & ULRICA

GRUNDARE AV WAKAI

 

WAKAI grundades av journalisten & programledaren Annika Jankell och tv-producenten Ulrica Örn. Med deras framgångsrika karriärer inom mediabranschen har de jobbat med de största av Sveriges tv-produktioner och besitter ett unikt kontaktnät och kompetens.

”När vi började jobba ihop bestämde vi oss att skapa innehåll som vi själva saknade på de digitala plattformarna. Vi tillhör en unik generation som vuxit upp i en analog värld men som transformerats in i den digitala. Det har gjort oss till en ålderslös generation som ställer andra krav på tillvaron än generationen före oss. Vi konsumerar sociala medier och använder digitala plattformar på samma sätt som våra barn.

Vi ser bara möjligheter med dagens teknik  – utan mellanled kan vi snabbt och enkelt skapa unikt innehåll tillsammans med coola, roliga och spännande förebilder som representerar WAKAI.

WAKAI ska vara där det händer – på de digitala plattformarna och skapa bra, roligt och relevant innehåll för en mogen och modern målgrupp  som står för 70 procent av köpkraften idag.

I vår värld finns ingen ålder – WAKAI betyder young at heart.”

Vi ser till att du som reklamköpare når denna attraktiva målgrupp genom att producera skräddarsytt innehåll för din marknad. WAKAI krossar myten om att det bara är de unga som står för konsumtionen.

Vi samarbetar med starka förebilder och inspiratörer och skapar karaktärsdrivet digitalt innehåll på sociala plattformar. Välkända personer  som tex. Amelia Adamo, Tess Merkel, La Gayla Frazier, Malin Berghagen och Kristin Kaspersen är bara några av WAKAIs många inspiratörer.

Under de kommande tjugofem åren växer 50 plus-befolkningen med 75 procent, medan de under 50 år ökar med blygsamma 1 procent. Många börjar förstå att denna enorma befolkningsbubbla med mycket pengar att spendera är en möjlighet som aldrig kommer tillbaka.

So let’s WAKAI!

YOUNG AT HEART

DAGENS 50-PLUSSARE ÄR MER AKTIVA, HÄLSOSAMMA
 OCH KÖPSUGNA ÄN NÅGONSIN.

AGE IS NO LIMIT

WAKAI JOBBAR FÖR ETT NYTT SAMHÄLLSKLIMAT.

Reklamköpare letar ständigt efter en plats att hitta attraktiva äldre influencers för sina varumärken . I WAKAI s nätverk finns många av Sveriges mest namnkunniga förebilder/inspiratörer i målgruppen. Wakai skapar  unikt  content för detta ändamål. Samtidigt är målet större än så. Vår vision är att vara med att  bidra till ett nytt samhällsklimat, genom att sudda ut gränserna och inspirera människor att leva livet, trotsa förlegade fördomar och ”bäst före datum”.

 Det handlar inte längre om att identifiera människor efter ålder utan om vem man vill vara och hur man vill leva. Det handlar om attityd. Med WAKAI hoppas vi kunna lyfta fram och skapa nya fantastiska förebilder som vågar ta för sig av livet och som aldrig säger ” jag är för gammal för det här” WAKAI kommer att göra skillnad!